22 februari, 2009

Veckan som gått...

...har varit, ja vad ska jag säga...slitande? Första praktik veckan på Karlskrona Djurklinik är slutförd och den gjorde mig trött både psykiskt och fysiskt. Mycket nytt och har stått upp i princip hela tiden. Det jag gör är att assistera djursjukvårdare vid bland annat kastreringar, förberedelser innan operationer, håller djur när sprutor ges, diskar blodiga intrument och sedan packar dom för nästa operation. Städa och diverse sånt är något som är som gjort för praktikanter, men jag klagar inte. Det har gått relativt fort ändå.

Måste berätta om vår alla hjärtans. Johan tog med mig till hamnkrogen här i karlskrona, där har en ny indisk restaurang öppnats och ... jisses så mummsigt det va! Starkt, redigt starkt men mega gott. Kan meddela att vi inte behövde äta mer den dagen. Att rekomendera med andra ord =) Sen gick vi en sväng vid hamnen, kikade på hav och båtar. Och senare till marinmuseet som faktiskt är sevärt trots att man kanske inte är så intresserad. Cherry hade vi hos niklas, grannen.

Ja justja, i torsdags fick jag reda på att johan hade en överraskning tills igår. Jag fick inte veta ett skvatt försen vi var där. Eller jo, ledtråden va : Bilar och människor...Vad tror ni ??
Vi fick skjuts in och till slut ser jag skyltar : " Telenor Arena". Då säger det klick och jag frågar johan, Vad gör jag vid Telenor Arena ?!?! Och han tar fram två hockey biljetter...(!) Mhm...malin skulle gå på hockey. Malin gillar inte hockey. Men men, han gör saker för min skull och jag för hans. Så äre ^^

Utgång nästa helg, lördag! Massa yaay säger jag!! Så u.n.d.e.r.b.a.r.t ! Niklas och hans käring hänger på, likaså knaggen, ellie ( om hon kommer ner ) och kanske Ida ^^ Fint blire.

Idag blir det smörgåstårta hos johans far och sen bara till att ta det lugnt, samla kraft inför nästa vecka.

Och denna gång har jag lånat knaggens dator ^^ Tackar ^^

Puss på er!

Inga kommentarer: