27 januari, 2009

Våran Cherry!! <3




I lördags blev jag och älskling vovveföräldrar ^^


Vi steg upp vid halv 9 för att senare gå ner till micke. Han och krille skulle till växjö och kolla in "Helges Håla", guitarstore, så vi fick åka med för att sen hämta hem Cherry. Halv 10 bar det av. Första stoppet var hos krille sen vart det ( nästan ) full kula upp te växjö. Micke och krille hade inte brått precis, "Helges Håla" var som en godisfabrik för treåringar.


Efter ett par timmars fönstershoppande sa magen stopp, dax för mat. Vi fann en pizzeria som såg lovande ut. Det var en med den lite lyxigare stilen; egen meny vid bordet. Och när vi öppnar menyn och ser priserna....whooaaat?!? =O 80 spänn för en pizza med endast skinka på! Och dom man vanligvis tar; 120! Njae tänkte vi och tog på oss igen. Servitörerna gav oss en minst sagt ovänlig blick.... =P När vi sedan ätit så bar det av mot Grimslöv där vår valp väntade. Det blev lite kaffe, lite småtjöt, skriva på kontrakt och liknande. Sen heeeem! Cherry va jätte lugn hela vägen hem, sov i stort sett hela tiden. Hon är faktiskt lugn nästan hela tiden, inte alls sådär osäker och gnällig som valpar brukar vara. Hon har åkt bil, vi har hälsat på lite kompisar med henne, hon har åkt tåg i tre timmar och sen buss...inga problem alls. Det förvånar mig, då hon och hennes syskon aldrig varit ute pga det hemska vädret. Bilar är visserligen inte roliga.




Idag är mina planer att lämna henne ensam hemma i tio minuter och se hur det går, det ska jag göra hela veckan...måste te plugget nästa vecka! Sen måste jag försöka bada henne, hon har inte badats alls ännu så är väl på tiden. Och att vi lyckas få henne att älska vatten är ju en dröm för sig. Så det blir mycket jobb denna vecka! Men jag väntar finbesök osså. Söta lilla Ellie sockertopp skulle komma förbi och kanske men förhoppningsvis min Ida. Gah! Vad jag älskar er, tjejer! You make my day! ^^




Nä nu ska jag avrunda det här med att säga att jag hoppas lille Cherrytösa gör mig lyckligare när jag inte har älskling hos mig. Och på tal om honom, måste ju säga tack! TACK ÄLSKLING! ( han som betalade cherry ) Om du bara visste hur glad jag är för vovven....och det känns faktiskt som vi nu är en liten familj. Du och Cherry är så söta ihop, DU är jätte söt med henne när ni busar ^^ Älskar dig nåt så enormt!






Inga kommentarer: